Zingende Zinnen – Schets van het Moment

Het duo uit Oss noemt zich de Zingende Zinnen. Daarmee maakt het duo direct duidelijk dat het om een Nederlandstalige act gaat. Het duo bestaat uit Remco van Zandvoort en Wesley van Bergen.

De liefde voor de Nederlandstalige acts als Doe Maar, De Dijk, Boudewijn de Groot en Acda en de Munnik is in hun songs terug te vinden. De songs doen erg denken aan kleinkunst popliedjes van het Goede Doel, Spitsing of Circus Cursters uit de jaren 80.

Met de hoes van een koffierand, krijg je de indruk dat er veel over het geheel is gesproken. Veel koffie is er door gegaan en nu zijn de opnames op cd verkrijgbaar. Lekkere Nederpopsongs als mooie  ‘Neem Me Mee’ dat swingt en waar je niet bij stil kunt blijven zitten. Het nummer blijft in je hoofd zitten en is geschikt voor een hit. Het is een ander soort Nederpop dan het verhaal vertellende ‘Silhouet’, ‘Man Aan Het Water’ en ‘Geleende Tijd’  waar eerder een verdrietig verhaal uit de speakers klinkt. De heren maken een beeldend verhaal waardoor de heren de kracht hebben om het je persoonlijk te vertellen. Dat is de kern van deze luisterliedjes.

Muzikaal is het zeker sterk dan een mainstream pop act. De pianoliedjes met mooi gezongen  achtergrondvocalen geeft vaak de kern van het thema goed weer. Hier en daar een 80’s sound in ‘Straten’ en het ‘Half Woord’ kan ook op het nieuwe album van Clouseau kunnen staan. Met een heerlijke popsong als  opener ‘Daar Gaan We Dan’ start het duo de plaat en weet het album dan ook prachtig af te sluiten met ‘Nacht is Hier’ en ‘Droom Maar’.

20 maart 2022