De Amerikaanse singer-songwriter Natalie Laura Mering uit Santa Monica California gaat als artiest de aarde over onder de naam Weyes Blood. De afgelopen 5 jaar weet ze zich steeds beter te presenteren. Haar album ‘Front Row Seat to Earth’ werd al veelbelovend waardoor ze kon doorstromen naar het grotere label Subpop. Hier verscheen haar vijfde album Titanic Rising.  Het album scoorde over de hele wereld  en kreeg voor velen een plekje in de jaarlijstjes.

Timing heeft hier ook mee te maken en daarom verschijn nu het vijfde album And The Darkness, Hearts Glow. Het album is het tweede album van een triologie. Het lastige met albums die midden in zitten is dat dit vaak een vullers van songs zijn. Dit keer zijn de songs nog beter dat het eerste deel!

Het openingsnummer ‘It’s Not Just Me, It’s Everybody’  is de basis van het album. Daar waar het eerste album over het observeren van wat er om haar heen gebeurd gaat, zegt dit maal haar kijk op op alles omdat ze er midden in staat. ‘Children of the Empire’, ‘God Turn Me Int A Flower’ en ‘Holy Flux’  zijn mooie songs. De ontwakende droompop is pakkend en nog rustgevend. Haar zachte mooie stem glijdt als  het ware over het album.  Het intense piano song ‘Hearts Allow’ en ‘And In The Darkness’ worden als twee titels gepresenteerd al bestaat de laatste uit een outtro van 15 sec. De rest van de songs zijn uitgewerkte nummers van gemiddeld bijna 6 minuten. Hierdoor kent het album van 10 songs een tijdsduur van 47 minuten en is het een juweeltje waarbij we reikhalzend uitkijken naar het veel belovende slotstuk.

20 november 2022