Suzan en Freek – Dromen in Kleur

We kunnen er niet meer om heen. Het duo Suzan Stortelder en Freek Rikkerink zijn inmiddels niet uit de hitlijsten te houden. Hun samenzang is uniek en pakkend om voor iedereen mee te zingen.
Het duo wist thuis al samen liedjes te zingen met succes ging men viral met een cover Don’t Let Me Down’ van The Chainsmokers. Deze band pakte het op met hun verrast commentaar waardoor het wereldwijd ging. Na dat men de ep Glass House Session met 5 covers uitbracht, kwam men daarna met ‘Als Het Avond Is’. Nu is er het tweede album Dromen in Kleur.

Hitmachine

Het is dan ook een album vol met hits. Hits die we inmiddels al kennen omdat ze optimaal op de radio zijn of dat je er niet aan ontkomen is. De liedjes als ‘Goud’,  ‘De Overkant’ met Snelle of ‘Weg van Jou’ kennen prachtig teksten die iedereen mee kan beleven. Zo is ‘Onderweg naar Later’ een van hun mooiste liedjes, als het aan mij ligt.  Geen ingewikkelde dubbele zinnen, maar verhalen met emoties waar iedereen zich wel iets in herkent.
Na de hits weet het duo nog een serie mooie liedjes op dit album te brengen. Gelukkig hebben ze ‘Papa’ hier niet meer op gezet, maar wel het ‘Lichtje Branden’ doet even denken aan ‘Als je Weggaat’ van Blof. Of het ‘Buiten’, ‘Blind Misschien’ en ‘Allermeest’ zijn prachtige verhalen op muziek.

De kracht van Suzan en Freek

Daar ligt hun kracht ook, naast dat de stemmen prachtig bij elkaar komen. De zangsnede om niet alle zinnen in de melodielijn te proppen, maar in een zit een muzikaal vervolg te geven. Kwetsbare persoonlijke verhalen die iedereen herkent. Vanuit dit perspectief denk ik dat we zeker nog jaren vooruit kunnen. We kunnen nog jarenlang ‘Dromen in Kleur’.

Tour

De tour van Suzan en Freek is geannuleerd!
In 2022 zal men hier weer een vervolg aan geven.