Wanneer All Missing Pieces zanger Camiel Meiresonne uit Den Haag een side project begint, weet hij nog niet dat hij met Son Mieux in 2021 een prachtig album uitbrengt. The Mustard Seed is het juweeltje aan het einde van het jaar!

De band Son Mieux maakt heerlijke muziek dat nodig over de grenzen hun weg moet vinden. Onder leiding van Camiel Meiresonne maakt de 6 koppige band heerlijk dansbare indiepop. Met het eerste deel van het  album was al een prettige verrassing. Dit deel werd als EP begin de jaar gepresenteerd.

Talent

Het album is direct pakkend met ‘Will, pt I en pt II’ waarbij de band je niet stil kan laten zitten. Met een sound wat doet denken aan the Waterboys is het muzikaal lekker divers met de blazers en strijkers die niet opvallend een belangrijke rol in de composities spelen. De single ‘1992’ werd begin dit jaar al uitgebracht en nu mag het juweeltje van het album ‘Drive’ is een song dat internationaal mag mee gaan doen.

Festival act

De band bewijst met dit album dat het meer dan een side project is en met de songs ’Can’t Get Enough’ met strijkers en akoestische gitaren brengt je in de zevende muziek hemel. De songs van het album sleept je mee door een veld van prachtige muzikale bloemen. Het zou als support-act voor The Waterboys zeker niet misstaan. Natuurlijk moet deze band op de festivals van 2022 staan.  Met ‘Dancing at the Doors of Heaven’ gaat iedereen in beweging en is er geen houden meer aan. De stem sluit aan bij alle soorten nummers. Van de ballad ‘Heavy Water’ tot de indie rock songs als de afsluitend titelstuk ‘The Mustard Seed’. We kunnen er niet op wachten deze band live te zien!

29 november 2021