De Deense zanger Ronnie Atkins komt met zijn derde album in ruim een jaar tijd. Of dit het laatste deel van een trilogie die hij heeft opgenomen vertelt het verhaal niet. De voormalige Pretty Maids zanger weet nog steeds de kanker te bestrijden en heeft een voorstel om live wat shows in Europa te geven. Nordic Union was een uitje en Avantasia krijgt Atkins als gast op het album.

Het album Trinity past in de lijn van zijn vorige twee albums. Met een prima openingsnummer komt hij direct met een catchy rock song ‘If You Can Dream It (You Can Do It)’. Het is een drijfveer voor de man die dit motto altijd al heeft gehad. Er voor gaan was in de tijd van Pretty Maids al een goal en dat is met Ken Hammer uiteindelijk ook gelukt. De Deense rockband kende vele successen en daarmee was de basis voor dit  gelegd. Songs als ‘Paper Tiger’ en de akoestische rockballad ‘Soul Divine’ doen dan ook denken aan het album Future World.
Het zijn voor mij de betere melodic rocksongs. De spelende composities waar de gitaren een mooie basis kennen worden hier met emotie ingezongen. Werkend naar een climax wat catchy genoeg is om mee te zingen en met een strijkertje of lekkere drive de melodielijn voortzetten.
Dit gevolgd door een lekker stevig rocknummer als ‘Ode To The Madman’ en later ‘Goddes’ met scheurende gitaren van Chris Laney is het feest compleet.

Atkins weet in deze tijd erg goede rock albums te brengen. De vraag is hoe lang hij dit vol kan houden en waar het uiteindelijk met Atkins naar toe gaat. Laten we hopen dat hij die ziekte overwint en dit soort albums blijft maken.

22 oktober 2023