De Schotse zanger en componist Gary Rafferty kennen de meeste mensen van het nummer ‘Baker Street’ al wist hij met zijn voormalige band Stealers Wheel met de hits ‘Stuck In The Middle With You’ en (twee keer) ‘Late Again’ te scoren. De man werkte aan een nieuw album toen hij na een ziekbed in 2011 kwam te overlijden. Het album is opgepakt door zijn dochter Martha en nu, 10 jaar later, is het toegankelijk voor iedereen.
Het album kent een bijzondere wijze van productie. Martha heeft de stem losgekoppeld van de muziek, waarna ze de vaste muzikanten inhuurde om de songs weer tot een geheel te maken. Het resultaat mag er dan ook zeker zijn.

Naast de heerlijke stem van deze zanger zijn de 14 songs al even mooi. Van de songs die met band zijn opgenomen, zijn ‘Lost Highway’ en ‘Keeper of My Soul’ lekkere songs. Het traditionele ‘Dirty Old Town’ en ‘Wild Mountain Thyme’ krijgen een ontspannen sfeertje en het ooit door Rafferty geproduceerde nummer ‘It’s Just The Motion’ van Richard Thompson krijgt nu een mooie herkansing. Met ‘Precious Memories’ weet hij nog in zijn laatste dagen een juweeltje de brengen. Al zijn de Paul McCartney achtige songs ‘Full Moon’ en ‘Sign of the Times’ mooie songs , het ‘You Are All I Want’ is het pareltje op de plaat.
Tot slot wist Martha nog een andere take van het beroemde ‘Stuck In The Middle With You’ te maken.

Dit postuum album is dan ook een mooi album en niet een samengesteld zooitje dat nog op een plank lag om geld mee te verdienen. Met respect is dit album opgenomen en mocht dit de laatste Rafferty album zijn, dan is het zeker eentje om trots op te zijn.

8 september 2021