POWERWOLF is ongetwijfeld een van de meest gevierde en succesvolle huidige heavy metal bands. Meerdere # 1 album chart entries, al 9 gouden en platina platen, enorme uitverkochte arena shows, evenals headline slots op de grootste festivals hebben hun weg geplaveid. In minder dan 20 jaar bandgeschiedenis heeft POWERWOLF het tot de allerhoogste klasse van heavy metal geschopt. De constante superieure kwaliteit van hun talrijke releases, extatische fans bij alle liveshows en enthousiaste critici zijn representatief voor POWERWOLF.
Net op tijd voor de hoogste christelijke feestdag, Pasen 2023, wordt een ander hoogtepunt van de discografie van de band, Interludium, uitgebracht op 07 april 2023. De nieuwe release bevat zes nieuwe studiotracks, waaronder de single “Sainted By The Storm“, die al werd gevierd op de opwindende Wolfsnächte 2022-headlinetour van de band, evenals een van de meest intense nummers in de geschiedenis van de band, “My Will Be Done“. De nieuwe tracks verenigen de muzikale handelsmerken van POWERWOLF en zetten de sterke punten van de band als een gegroeide eenheid op de voorgrond. Het grandioze gitaarspel van Charles en Matthew Greywolf, de epochale stem van Attila Dorn, de intensiteit van Roel van Helden op drums en het alomtegenwoordige en herkenbare orgel van Falk Maria Schlegel komen perfect samen.
Interludium bevat ook pareltjes en zeldzaamheden uit de geschiedenis van de band. “Stronger Than The Sacrament” en “Living On A Nightmare” waren alleen beschikbaar op strikt beperkte samplers en tour-EP-singles uit 2012 en 2015. “Midnight Madonna” werd uitgebracht op de Earbook-editie van The Sacrament Of Sin, terwijl fans uit Frankrijk “Bête du Gévaudan” zullen kennen als de Franse versie van de hitsingle “Beast Of Gevaudan” uit een exclusieve singleversie.
De 10 nummers op het album werden geproduceerd door het uitstekende kwartet van Joost van den Broek, Jacob Hansen, Jens Bogren en Fredrik Nordström. De indrukwekkende albumillustraties zijn wederom gemaakt door de uitzonderlijke Zsofia Dankova.
Interludium is er in verschillende edities, waarvan de meeste een andere spannende verrassing bevatten: het bonusalbum Communio Lupatum II, waar elf bevriende bands als EisbrecherElectric CallboyKorpiklaani en Rage enkele van de grootste hits uit de carrière van POWERWOLF coveren. Meer beperkte versies bevatten ook het tweede bonusalbum Interludium Orchestrale, met acht orkestrale versies van de albumtracks.
Kort na hun allereerste Noord-Amerikaanse shows, een van de grootste shows uit de carrière van de band – de (Un-)Holy Easter Mass in Keulen (album release show) – en voor verschillende headline zomerfestivaloptredens, met Interludium, zal de hele wereld in 2023 opnieuw in de ban zijn van de wolfpack!
12 april 2023