Novastar – Holler and Shout

Wanneer de singer-songwriter Joost Zweegers in de 2000 hits scoort met ‘Wrong’  en ‘The Best is Yet To Come’ wordt de man door muziekkenners op handen gedragen. Zijn songs zijn altijd mooi in de sfeer. Met het nieuwe album Holler en Shout is dit dan ook niet anders. Het lijkt voor het grote publiek niet echt aan te sluiten of ontgaat het veel mensen dat deze Nederlander uit België iedere keer weer een juweeltje van een album maakt.

Mikey Rowe

Wanneer ‘Deep Are The Eyes’ op single verschijnt, krijgen we even de bedenkingen of dit nu wel de stijl is waar Zweegers naar moet streven. Het klinkt als Tim Knol zijn nieuwe song of is het andersom dat Knol altijd al naar Zweegers heeft geluisterd. Het ligt allemaal dicht bij elkaar zullen we maar zeggen. Maar gelukkig weet hij met Mikey Rowe als producer (Noel Gallaghers High Flying Birds en Robert Plant) andere prachtige songs te produceren. Zoals het mooie titelstuk wat een prachtig verhaal is. Met ‘Wild Years’ bekruipt even het gevoel van ‘Sarah Smiles’ van Hall and Oates met Wendy & Lisa ’s ‘Waterfall’ wanneer hij de lijn van “People May Come…” zingt.
De kracht van Novastar ligt in de afgeronde liedjes die hij maakt zoals het ‘Your World’ en ‘Holding Patterns’. Een verhaal met een kop en staart en hier en daar een verrassend muzikaal tintje zoals de melodielijn  in ‘Judy Folk’. Hierbij weet Novastar ook nog het album tot een sound of sfeer te brengen zodat deze songs een geheel blijft.
Hier zien we wellicht het grote publiek (lees spotify) afhaken omdat de meeste mensen de liedjes los van elkaar luisteren.

Omarm

Novastar weet met Holler en Shout wederom een prachtig album te brengen met veel diverse songs. Nu mag het wel door het grote publiek omarmd worden.