De Noorse singer-songwriter  Terje Nordgarden wist al te verrassen met het album Signals. Nu zijn we al wat verder in de tijd. Inmiddels is Covid voorbijgekomen en heeft Nordgarden als supportact van A-Ha heel wat meters gemaakt.
Het nieuwe album All We Need is dan ook gemaakt met de A-Ha  / Madrugada producer Bjarne Stensli, een oud schoolmaatje gemaakt. Hij verteld hierover in het interview dat we met deze getalenteerde man hebben afgenomen.

Het resultaat mag er dan ook best zijn. Daar waar de eerdere albums meer in de route van de classic singer-songwriters genre bleef hangen weet de man nu meer de commerciële popsound in de songs te brengen. Het is dan ook direct te horen in het openingsnummer ‘Together’. Het is pakkend en gelijktijdig rustgevend. Met zijn stem weet hij zichzelf herkenbaar te maken en met ‘When Something’s Undone’ is een pianoballad alsof Nordgarden de plek van Tom Odell inneemt.

Met de popsongs ‘All We Need’ en ‘Riptide’ komt er een tandje bij en zijn de songs wat meer voor het grote publiek. Met een knipoog naar the Beatles en wat extra input bij ‘Last Breath’ kent dit album al meer glans dan zijn voorgaande.
Nordgarden weet een aangename balans te vinden in de ontspannen sfeer en de mooie liedjes terwijl ze nieuw zijn. Je pakt het snel op en voor je het weet zing je ze mee. Is het dan te simpel? Nee dat niet. Het heeft meer dan de doorsnee popsongs die over de liefde gaan. Nordgarden wil een verhaal vertellen. Een verhaal dat past en waar we nodig hebben. All we Need is Love, maar ook expressie zoals de hoes laat zien, buiten de kaders van het standaard leven omdat er geleefd moet worden!

22 januari 2023