Na het meer dan goed ontvangen debuutalbum Hummingbird is daar nu twee jaar later dat altijd ingewikkelde tweede album. NinaLynn schrijft met A Taste Of The Wild een nieuw muzikaal hoofdstuk in een genre dat in een polderland als Nederland niet altijd even makkelijk is.

Janos Koolen, de alleskunner

Eén van haar grote inspiratiebronnen is Taylor Swift en op jonge leeftijd werd ze al gegrepen door de Americana; een soort containerbegrip voor diverse Amerikaanse muziekstijlen als Bluegrass, Folk. Blues en Country. Wat dat betreft krijgen we met ‘Glistening’ een prima voorproefje van wat ons te wachten staat maar geeft ze nog lang niet al haar muzikale geheimen prijs. Een wat mysterieus aandoend nummer met verrassende wendingen waarbij Onno Kuijpers straalt op accordeon naast NinaLynn. Vervolgens schakelt ze met ‘From The Bones’ door en laat ze zich vocaal al wat meer gelden met ook een fraaie bijdrage van multi-instrumentalist Janos Koolen op gitaar. Overigens is deze alleskunner ook de producer van dit album en leverde hij naast Gé Reinders en Lucas Breukers ook een bijdrage aan het schrijven van dit album naast NinaLynn.

Zeer divers

‘Growing Pains’ schuurt een beetje tegen Countryrock aan met backing vocals van Fay Lovsky maar we komen ook enkele nummers tegen die we echt wel als “Country” kunnen bestempelen zoals het uptempo ‘Harvest Moon’, ‘Let It Grow’, ‘A Taste Of The Wild’ en het meer “Cajun”-achtige ‘Wonder In Her Eyes’ met een op banjo excellerende Koolen. ‘Each Woman’ is de ballad die niet mag ontbreken en met ‘If You Were An Ocean’ is een mooi ingetogen liefdesliedje over de relatie met haar partner. Toch beklijft van de rustigere nummers het gevoelige en tijdloos klinkende ‘Lilith’ het best. Verder is er met ‘Barefoot’ nog een fraai Folkachtig nummer en met de al eerder uitgebrachte single ‘The Wolf’ noemen we het meest “poppy” nummer van dit tweede album. NinaLynn weet op A Taste Of The Wild wederom te overtuigen met een divers klinkend album. Toch zou het nog zo nu en dan nog wat meer mogen schuren maar je moet altijd wensen voor de toekomst over houden. Veel luisterplezier!

6 april 2023