Wanneer het maatje uit One Direction Harry Styles de laatste koffer pakt en de Arena uitwandelt, verschijnt het nieuwe album van Niall Horan. De Ierse zanger komt nu met zijn derde album The Show.

Horan wist met zijn album met gemak de gouden en platina status te halen. Dit zal vast ook gaan lukken met het nieuwe album. Met de catchy songs weet de man de route te vinden naar de top. ‘Meltdown’ krijgt een sausje Coldplay mee en de zoete songs als ‘Never Grow Up’  en ‘Heaven’ zijn liedjes voor het leven. Het zijn levensliedjes waarbij je graag oud wil worden maar niet je jeugd wil verliezen. Het zijn dan ook de songs die op single zijn verschenen.
Wellicht dat ‘The Show’ de volgende single wordt. Het past in de sfeer van het album en de zoete sound van Horan. Al zijn de songs catchy te noemen, ze liggen lekker in het gehoor en we kunnen dit overal beluisteren. Onderweg in de auto mee zingend, als achtergrond muziek in een eetcafe of gewoon thuis op de stereo. Met het kleine liedje ‘You Could Start A Cult’ met een akoestische gitaar komt het de zang van Horan mooi tot zijn recht. Kwetsbaar en lief alsof hij het nog steeds op de bank voor je persoonlijk zingt.

Al is het album amper 30 minuten, staan er 10 radio songs op van rond de 3 minuten. Het past bij de marketing van de man en dat het ook niet meer kan en mag zijn. Als bonus krijgen we op de deluxe versie een akoestische versie van ‘Heaven’. Het nummer had gerust aan het gehele album mogen worden toegevoegd. Wanneer het toch perse 30 minuten op de plaat moest worden, kon met ‘Save My Life’ wel laten vervangen.

Zeker een lekker kabbel plaat!

11 juni 2023