De ver-Amerikaanse Canadees weet met zijn good old friends van The Crazy Horse weer een album te maken. Een ‘Camarican’ noemt hij zich nu zelf en dat is terug te horen op dit album. De afgelopen tijd heeft de singer-songwriter met Lucas Nelson zijn band en solo de albums afgeleverd. Maar de koek is zeker nog niet op. De ruim 70 jarige zanger/ gitarist heeft zijn rockband weer gebeld en weet weer een mooi album te brengen. Het is een album dat afgelopen zomer onder de volle maan is opgenomen. Ergens in de Rocky Mountain in een oude schuur. Het past bij Neil Young en de band, vandaar de naam Barn.

Daryll Hanna film

Samen met Niko Bolas achter de knoppen kwam er nog een productie groep binnen. Het album werd gelijktijdig opgenomen op film. Samen met Daryl Hanna die de film regisseerd wordt de legendarische band gevolgd. Zien we de band repeteren en volledig in hun element de songs spelen. Geen groots podium, maar gewoon in de schuur. De humor, broederschap en spontane eerlijkheid is de sleutel voor deze prachtige songs. Deze film is te vinden in de deluxe boxset van Barn.

Crazy Horse

Op het album hoor je de heerlijke songs als het openingsnummer ‘Songs of the Seasons’ waar de tijd van ‘Heart of Gold’ terugkeert. Of de single en lekker uptempo  ‘Shape of You’ dat bevestigd dat oude mannen een lekker potje muziek kunnen maken. Al weten de heren van Crazy Horse ook lekker tekeer te gaan met scheurende gitaren en ellenlange snerpende solo’s  op ‘Heading West’ en ‘Welcome Back’. Het is de kracht van Crazy Horse, met de intense singer-songwriters songs van Young zijn de albums met deze band altijd ‘vet’ te noemen. Dat geldt ook weer met Barn. Een album om zeker eens te beluisteren!!

6 december 2021