Kymara – New Road (EP)

Door de EP New Road hebben we dan eindelijk de mogelijkheid om kennis te maken met de van oorsprong Nederlandse Kymara; geboren in Utrecht en opgegroeid in de lokale muziekscene kreeg ze de muziek met de spreekwoordelijk paplepel ingegeven. Ze woont inmiddels al enkele jaren in Brighton en na de laatste lock-down trok ze met haar band naar de Echo Zoo Studios om deze EP op te nemen.

Soul, R&B en wat Jazz

De vijf nummers op deze debuut-EP vormen een aangename blend van Soul, R&B maar ook Jazzinvloeden zijn hoorbaar. Neem nu de vooruitgesnelde single ‘Trippin’; een fijne soulvolle melodie waar Kymara à Anita Baker met haar stem speelt maar waar Jazz niet ver weg is. Ook die andere single, ‘Solace’, is meer dan een aangename kennismaking en heeft dat “Silky-Soul” gehalte waardoor het juist dat vleugje sensualiteit meekrijgt. ‘Anymore’ kent fraai pianospel, de ballad ‘You Don’t Lnow Me’ sprekend gitaarspel en de titelsong is een fijne Neo-Soul. Kymara beschikt over een warme, soulvolle stem met vele mogelijkheden dus kijken we uit naar haar eerste volwaardige album. Veel luisterplezier.

Zelf zegt ze over dit album: ”Het gaat over de meest aangrijpende emoties die ik tot nu toe heb ervaren tijdens mijn jaren als twintiger; vooral die gevoelens die verbonden zijn aan het vrouw-zijn. Het gaat over mijn romantische relaties, de relaties die ik heb met mijn familie en vrienden en de haat-liefdeverhouding die ik soms met mezelf heb. Vanuit een minder persoonlijk perspectief gaat het over de dingen die je misschien niet begrijpt over jezelf als twintiger, de dingen die om je heen gebeuren die diepere vragen kunnen oproepen, de dingen die je andere mensen ziet doormaken waar je jezelf wel of juist niet mee kunt identificeren.”

7 juni 2022