Korn – Requiem

De Amerikaanse rock metal act Korn weet de grote podia al sinds 1998 te betreden. Follow The Leader was een top album, ‘Freak On A Leash’ een wereldhit en commercieel een succes. Nu is Korn toe om dit nog eens te herhalen.

Herschrijven

Het schrijven van het nieuwe album viel in de pandemie. Genoeg tijd om de songs optimaal te herschrijven en verbeterpunten aan te brengen. teksten werden opnieuw tegen het ligt gehouden. En dan is het resultaat meesterlijk! De band wist al twee Grammy’s binnen te slepen maar dit kan wel eens de derde gaan worden. De songs zijn vol energie en de band weet de grenzen van rock en metal op elkaar af te stemmen als het naadloos in elkaar gaat. Het album is dan  ook een juweeltje op metal gebied.

Grammy 3 komt eraan!

Met het openingsnummer ‘Forgotten’ hoor je de energie van deze metal act en dan wil je alleen maar meer en meer. Met heerlijke metal composities waarbij er groot diversiteit binnen de songs zijn. ‘Start the Healing’ en ‘Lost In the Grandeur’ zijn totaal verschillende songs, maar toch allemaal even spannend en heerlijk in de lijn dat Korn heet. Van uitslaande metal met brute stemmen naar intense momentjes en dan weer cliché pakkende refreintjes. Dat is de kracht van Korn.
Wat te denken van het stevige ‘Disconnect’ dat afgewisseld wordt met het spannende ‘Hopeless and Beaten’. Verhalen die ook in de metal passen om de thema’s duidelijk te maken.

Het is dan wel eens jammer dat dit door een metal publiek wordt opgepikt. Maar voor mensen die even over de muzikale grenzen heen durven te kijken, komen in een wereld waar Korn veel te vertellen heeft. En dat is hier wederom erg goed gelukt!

21 februari 2022