De Amerikaanse rockband rondom John Diva start in 2019 met het debuutalbum Mama Said Rock Is Dead. Een mooi debuutalbum dat verscheen na hun succesvolle tour en album Live at Wacken. Ja, deze glammetal band timmert al jaren aan de weg.

Het lijkt er nu op dat deze band de credits krijgt wat het verdient. Na hun uitdagend intro van ‘California Rapsody’ weet de band hun vertrouwde glam rock sound te brengen met het titelnummer. De stijl is tegenwoordig weer wat in de lift, nadat het jarenlang stilgezwegen werd. Daar waar Steel Panther en de hereniging van Motley Crue extra aandacht krijgt weet John Diva hiervan te profiteren. Met ‘God Made Radio’ weet de band een mooi uitdagend Crue intro te starten. Het  afwisselen van elektrische en akoestische gitaren maakt het nummer uitdagend en afwisselend en komen de vele classic acts in het nummer voorbij. Met ‘Runaway Train’ heeft de band een heerlijk mainstream rock hit in handen. Erg pakkend en kan zo in series alsof John Bon Jovi het op een nieuw album heeft gezet. Maar Diva weet de rocksound hoog te houden en met ‘Believe’, de heerlijke drive in ‘Back In The Days’ en ‘Hit en Run’ heerlijke rocksongs te produceren.
Daar waar het recente album American Amadeus nog even stevig te keer ging, is het op dit album vooral pakkend en commercieel meezingen. Voor het US publiek zullen we maar zeggen.

Toch weet Diva met de band een lekker divers album te brengen en de meezingers ‘Wild At Heart’ en ‘The Limit Is The Sky’ zullen vast goed klinken wanneer de band op de festivals hun opwachting gaat maken. De band bestaat deels uit Duits en US leden en zal veelvuldig bij onze oosterburen te zien zijn. Maar dit is een heerlijk melodieus rock album!

26 februari 2023