Gian – Vallende Sterren

Het Rotterdamse duo GIAN brengt vandaag de EP Vallende Engel uit. Met deze EP keert het tweetal terug naar hun kerngeluid, dat het best te omschrijven valt als ‘guitars & 808s’. De release van de EP gaat gepaard met een videoclip voor hun gloednieuwe single ‘Jungle’.

Synth hip hop of akoestische gitaren en samenzang

Door  de synths in combinatie met het strakke drumwerk, klinkt het nummer groovy en mellow tegelijk. Voor de post punk titeltrack ‘Vallende Engel’ ging GIAN de samenwerking aan met stadsgenoot YoungRubbi, een veelbelovende zanger/producer die zich graag laat inspireren door punkmuziek. De gezamenlijke voorliefde voor rauwe punk esthetiek komt in het uptempo nummer sterk naar voren. Het doet vooral denken aan de oude 80’s sound van Doe Maar, Janse Bagge  en de opvallende acts van toen.

Single keus

De eerder verschenen singles ‘1 Sta[ Uit Het Donker’  en ‘Suicide Club’ ft. Ray Fuego  zijn met de passende hip hop  songs van het album. Met ‘Bagagedrager’  en ‘Golven van de Zee’ nemen ze de akoestische gitaren erbij en is de zang beter. Het  is dan ook een juweeltje van het album en misschien te kort en te weinig van soort op dit album. De EP werd net als de voorganger CÉLIA EP geproduceerd door Hidden In Paris (Isaï Reiziger), in samenwerking met co-producenten 22ghosts (bestaande uit Tjeerd Bomhof & Mathias Janmaat). Nieuw is de toevoeging van co-producent Thijs van der Klugt (Sue The Night, Baskerville, Sef). Het wordt tijd dat de heren een volwaardig album presenteren. of is een EP net tijdvullend om het niet te langdradig te laten worden. Maar wanneer ze de mooie akoestische popliedjes blijven maken dan is dit voor mij een talentvolle act voor 2022.

5 december 2021