Veel mensen kennen Floor Jansen van de tv serie Beste Zangers.. Ze wist haar in de kijker te spelen met een versie van The Phantom Of The Opera, een duet met Henk Poort.  Toch is ze voor de rock en metal scene een goede bekende. Als zangeres van After Forever en ReVamp wist ze de harten van velen te stelen. Ze zong op de albums van TIM en Ayreon, waar later haar zus Irene ook mee zingt.

Ze kreeg ruim tien jaar geleden een uitnodiging om in Nightwish te spelen en  trouwt met Hannes van Dahl, de drummer van de metal band Sabaton. De Beste Zanger werd een doorbraak voor haar voor het grote Nederlandse publiek, terwijl ze de grote festivals en zalen met Nightwish regelmatig vol speelt.

Het succes brengt dat ze haar eigen songs kan opnemen en naast Nightwish een solo carrière erop na kan houden. Het debuutalbum Paragon brengt de andere kant van Floor Jansen. Het album kent meer een mix van toegankelijke poprocksongs dat een vleugje klassiek krijgt. Van het prachtige ‘Fire’, wat een klassieke popsound kent en zo op the Night of the Proms kan. Al weet Jansen met een pakkende poprocksong ‘My Paragon’ het album te starten.  Het mooie is dat er ruimte is voor kleine spannende songs als het ‘Daydream’, het mooie ‘Storm’ en ‘Hope’.  Daarnaast weet ze de popsound ruimte te geven in ‘Invincible’ en het pakkende ‘Me Without You’.

Het album kent een grote diversiteit en al is het een debuut album van Floor Jansen, horen we dat dit meer dan de eerste keer is. Een album waar ze trots op kan zijn en wij hebben er een internationale ster bij!

24 maart 2023