Het is het jubileum album van de Nederlandse blues-/rockband DeWolff. De broers Pablo en Luka van de Poel hebben het samen met Robin Piso meer dan waar gemaakt.  Daar ruim tien jaar geleden Pablo het eerste cdtje aan Giel Beelen uitreikte wist niemand dat dit de start was van een mooie toekomst.

Inmiddels zijn we tien albums, vele shows, een avontuur in de US verder. Met Love, Death & In Between gaat de band weer een stapje verder. De band weet te openen met een heerlijke soul blues song Night Train waarbij het intro doet denken alsof James Brown een wederopstanding kent. Nee het is de pure soul van onze DeWolff! Iets waar Nederland meer dan trots op mag zijn. De band krijgt met deze soul rock en blues de sfeer waar Little Steven de laatste jaren vele zalen mee vult.
Dit vereist ook een volledige band, toetsen, koortjes, blazers, kortom het trio is inmiddels uitgegroeid tot een volledig ensemble dat swingt als een tierelier!
En dan weten we dat de start vaak het visitekaartje is voor de rest. Dat is dan ook niet mis! De lekkere popsongs als ‘Heart Stopping Kinda Show’ worden afgewisseld met lekkere mellow songs als ‘Will O’The Wisp’. Hiermee wordt je het album ingezogen en kom je in een andere dimensie. Het wordt wat zweverig met ‘Jackey Go To Sleep’. Het orgeltje weet je in een verroering te brengen en voor je het weet ben je in dromenland. Een REM slaap waar je op de vleugels van de gitaarsolo meevliegt. Over de dalen van Jackey naar de toppen van Rosita en uiteindelijk terecht komt bij de pure blues klanken vuilnisman ‘Mr. Garbage Man’.
Het wordt dan weet tijd om te ontwaken en met ‘Counterfeit Love’ en het I Feel Good van ‘Message For My Baby’  en de hele trip moe en voldaan eindigen met ‘Pure Lover’.
Als toegift van dit verhaal zijn ‘Wonthca Wontcha’ en ‘Queen of Space & Time’, daar waar alles om draait aan het geheel toegevoegd. Met mooie dromerig gitaarspel en dwarsfluiten, mooie zang dat op de hammond-sound leunt.

Het album is dan ook een intense trip van Love, Death & In Between!

4 februari 2023