Dennis van Aarssen – How To Live

Dennis van Aarssen, de winnaar van het negende seizoen van de inmiddels veelbesproken talentenjacht The Voice Of Holland brengt met How To Live zijn tweede album uit. Ook van Aarssen onderging na zijn vliegende start de afgelopen twee jaar de pandemie waardoor een tour en een tweede album werden uitgesteld. Toch besteedt de Dordtenaar de vrijgekomen tijd aan het schrijven van nieuwe muziek en via een sympathieke Crowdfundingactie is How To Live nu toch uitgebracht.

Nederlandse crooner

Opnieuw kiest de 26-jarige van Aarssen voor het repertoire waarmee hij tot dusver succesvol is; een aanstekelijke combinatie van swing/jazz/pop sound waar hij zelf ook zo van houdt. Op dit nieuwe album, dat uit 12 liedjes bestaat, brengt onze Nederlandse crooner zijn tribute aan het American Songbook en daarbij kreeg hij hulp van een aantal gerenommeerde namen zoals Maria Christensen (o.a. Celine Dion) en voormalig pianist van o.a. Frank Sinatra, Jeff Franzel. Wat ook niet is veranderd is dat hij weer wordt bijgestaan door zijn eigen vertrouwde DVA Bigband.

Vergelijking met Michael Bublé

Nummers als ‘I Can’t make This Right’, ‘I Still Got It’, ‘Don’t Stop’ en ‘Spider Man’ zijn lekker uptempo en fungeren als ankerpunten op dit nieuwe album en zijn bepalend voor de sound van deze Nederlandse crooner. Natuurlijk zijn er ook mooie rustmomenten zoals het fraaie ‘All This Time’ en de wat melancholische titelsong waarbij de vergelijking met een Michael Bublé nooit ver weg is. Met het romantische ‘Should Be Over You’, dat hij met Loren Nine zingt, gaat zijn wens in vervulling om een duet op te nemen. De grootste verrassing zit waarschijnlijk in de keuze van de covers; een “Big-band”-versie van de Panic At The Disco-hit ‘Death Of A Bachelor’ werkt maar bij ‘Lonely Boy’ dwaal je waarschijnlijk toch snel af naar het origineel van The Black Keys. Maar met dit geslaagde tweede album moeten we absoluut de complimenten aan Dennis overbrengen. Veel luisterplezier.

28 januari 2022