De Engelse rockact Def Leppard is voor velen nog een schim in het verleden of zelfs geen idee hebbende jongere generatie. Toch is deze band een top act dat onderschat wordt. Wat te denken dat de band met hun Animalize en het latere Hysteria albums in de jaren 80-90 millionsellers had die kon concurreren met Michael Jacksons Thriller en Bad album in de US.

De band met eenarmige drummer

Deze band woonde gedurende die tijd in Nederland en drummer Rick Allen verloor zijn arm en speelt met 1 arm de drums. Dan gaan er voor veel mensen weer een belletje rinkelen. Gitarist Steve Clark overlijd en Dio (met de historische album Holy Diver) gitarist Vivian Campbell springt bij. Tot op vandaag is hij de vaste gitarist.

Ok, de band uit Sheffield leverde de afgelopen jaren niet hun beste albums, maar dit jaar weet de band een heerlijk album te brengen. Met pakkende rocksongs en een vleugje rock and roll weer de band weer stadions in USA te vullen. Dit in samenwerking met Motley Crue.

Alison Krauss

Het album gaat direct goed en pakkend lost met ‘Take What You Want’ en ‘Kick’. Overtuigende rocksongs die eerder Amerikaans klinken dan UK. Dat weet de band al jaren te doen en daardoor is het in de US een stadion act. Met het countryrock nummer ‘This Guitar’ met Alison Krauss is een juweeltje en klaar voor een wereldhit. Net als de rockballads ‘Angels’,  ‘Goodbye For Good This Time’. Songschrijver en gitarist Phill Collen gooit het weer over een andere boeg met ‘SOS Emergency’, al weet hij met ‘Liquid Dust’ en ‘U Rok Mi’ de spanning in de songs te brengen.

De band weet de mainstream rock nog steeds goed te mengen met pop met pakkende koortjes in ‘All We Need’ en ‘Open Your Eyes’. Voor de echte rockers zijn het te poppy songs en voor de popmarkt van Nederland is het te hard en niet aantrekkelijk genoeg voor de radiozender. Ook al is het voor een groot publiek aantrekkelijk genoeg en zal de band de grote zalen nog prima kunnen vullen.

Je krijgt waar je geld met dit album. 17 songs waarvan 1 akoestische versie van het ‘Lifeless’ (ook met Alison Krauss) nummer.

23 mei 2022