De Amerikaanse zanger Corey Taylor kennen de meeste mensen als de gemaskerde zanger van de metal act Slipknot. Wanneer de man zich van zijn masker afdoet zoekt hij zijn heil in andere projecten. In coronatijd maakt hij zijn eerste solo album. Een album waar hij goed uit de verf komt.

Het tweede album CMF2 weet de zanger rustig en melodieus met een akoestische gitaar te beginnen met ‘The Box”. Al valt hij snel in het gereel van zijn band Slipknot met ‘Post Traumatic Blues’. De man houdt van herkenbaar en pakkende refreintjes en dat horen we hier meer terug dan bij zijn band.

Toch weet Taylor de spanning van het eerste album niet op dit album vast te houden. ‘Talk Sick’, ‘Beyond’ en ‘Starmate’ zijn prima rocksongs. Toch past het minder in het geheel. De melodieuze akoestische songs als ‘Breath  of Fresh Smoke’ en het mooie ‘Midnight’ breken het album. Het zijn opvallend mooie songs die je meenemen in de andere wereld van Taylor. Met ‘Sorry Me’  zegt Taylor tegen de fans alsof hij zelf even zich excuseert. Toch zien we een mix van Stone Sour en Slipknot op dit album.

het album is dan ook een album dat op het eerste gehoor alle kanten op gaat. Uiteindelijk zien we deze diversiteit niet tot een geheel en pakkend album komen. Zet je de songs in je eigen playlist met akoestisch en een stevige mix dat voel je de drive van de rocksongs en wordt dat deel geheel pakkend. Het pakkende popsong ‘Someday I’ll Change Your Mind’ met de akoestische songs geeft een andere Taylor weer en dan is dat deel ook een heerlijk album. Kortom gooi het in je eigen mix dat komt het goed!

Corey Taylor is in 013 te Tilburg te zien op 18 november en 24 november. Hier zullen we beleven wat voor keus hij live maakt.

21 september 2023