Het is duidelijk. Cherry maakt het uit. Het is gebeurd en niet meer terugkomen.  De Amerikaanse indie zangeres weet het weer helder te brengen.

Na haar  ‘Addicted To Love’ moment is het tijd voor een ander en meer. Het is een Bad Habit maar ze is in ieder geval ‘Ready For You’ en weet de volgende persoon in haar chaotisch leven in te wijden. ‘Touched You With My Chaos’ door ‘Sugar’ te geven en met de woorden ‘Soft Like A Flower’  gaat ze naar Golden en de Wild Times gaan weer los. De honger is niet te stillen. ‘Eat You Like A Pill’ is de start om te realiseren wat er gebeurd nadat het is uitgewerkt. ‘Shattered’ is het gevolg en haar leven is volledig een puinhoop geworden, waardoor ze ook deze man weer buiten de deur zet met ‘I Don’t Love You Anymore’ .

Het is een terugkerend verhaal waar mensen zich in herkennen. Glazer weet met haar uitdagende indiesongs dit mooi weer te geven. De gekte de chaos wat het met zich meebrengt of de warme tedere momenten die dit kent. Het vrolijk doorgaan op de vrolijke klanken brengt dat er geen stop op zit. Lekkere popsongs met veel toetsen en een dromerige stem komt uiteindelijk tot de luwte in de songs.
Het is een album om te volgen. Het is een album waarbij de songs als een verhaal aan elkaar kan worden geplakt alsof het een verhaal is.

Cherry is dan ook het kersje op deze taart. Of moeten we Clementine Creevy zeggen. Zij is de zangeres van dit driekoppige band die zich in de lijn met Sleater-Kinny en Siouxie and the Bandshees mag plaatsten. De kruising tussen de US indie rock en de Britse alternative rock is waar Cherry Glazerr dan ook precies binnen valt.

8 oktober 2023