De Duitse rockband Bonfire is in de jaren 70 opgericht door Hans Ziller.  De man wist met zijn broer Karl onder de naam Cacumen de eerste stappen te zetten op de grote podia. Half jaren 80 werd het geheel omgedoopt tot Bonfire. Het vreugdevuur laaide snel op toen het debuutalbum ‘Don’t Touch the Light’ verscheen. Het vuur bleef branden met FireWorks uit 1987.

Ziller-gate

Met de reuma van gitarist Horst Maier werd duidelijk dat hij niet verder kon.  Wanneer de band met de opnamen van Point Blank bezig was, begon de irritaties hoog op te komen. De ego van Hans Ziller  werd door de band niet meer gedeeld. Oprichter Ziller werd ontslagen en de band zat zonder gitarist. Wederom zat Michael Wagener weer achter de knoppen. De songs van Ziller waren klaar en  werden dan ook voor dit album gebruikt. Zelf speelt hij op 3 songs. Het openingsnummer ‘Bang Down The Door’, ‘Why Is It Never Enough?” en ‘Tony’s Roulette’.

Met gitarist Angel Schleifer werd de klus geklaard.  Maar al dat gerommel doet de band niet goeds. Het album kent prima songs en die zijn hier ook optimaal uitgewerkt. “Who Is Foolin Who’, ‘Look of Love’ en ‘The Price is Lovin You’ van Desmond Child doen het zeker goed.
Het album kreeg internationaal wel het succes maar door het verlies van Ziller in de band kon Bonfire het succes op de volgende plaat niet vasthouden en werden door het label aan de kant gezet.

Inmiddels is Ziller terug en zijn de eerste album herzien en kennen ze een nieuw klankkleurtje,

Het ‘Never Surrender’  krijgt voor dit album een actueel tintje door de oorlog van Oekraine in het nummer te verwerken.