De pas 28-jarige popzangeres Ava Max schaart zich met haar nieuwe album Diamonds And Dancefloors definitief in het lijstje van diva’s! Dua Lipa, Katy Perry, Lady Gaga, allemaal zangeressen die die de status van diva met hun combinatie van Dancepop en Disco hebben bereikt, krijgen gezelschap van Ava Max.

Een imposante lijst van schrijvers en producers

De zangeres van Albanese achtergrond laat bij Diamonds And Dancefloors werkelijk niets aan het toeval over. Ze schreef het album met een scala van gelouterde schrijvers en producers zoals Mathew Burns, Sean Douglas, Michel Lindgren en anderen die afzonderlijk van elkaar met alle groten van deze wereld hebben samengewerkt zoals Miley Cyrus, Lady Gaga, Camila Cabella en vele anderen hebben. Eindresultaat is een heerlijk Dancepop album met twaalf nummers die een logisch vervolg vormen op de eerdere hits die Ava scoorde, zoals ‘Sweet but Psycho’ en ‘My Head & My Heart’.

Floorfillers en hitpotentieel

Het album trapt af met het uiterst catchy single ‘Million Dollar Baby’, waar we op een aanstekelijke beat een vol zelfvertrouwen klinkende Ava horen. De nummers op Diamonds And Dancefloors zijn allemaal niet vernieuwend en vormen een dansbaar lint van 14 tracks. ‘Sleepwalker’ en die andere single ‘Maybe You’re The Problem’, met die typerende synthlijntjes die het altijd zo goed doen in dit genre, zijn eigentijds en met de diverse laagjes is ‘Diamonds And Dancefloors’ de terechte de titelsong. Ondanks al de glitterballen en “bling-bling” weet Ava ook haar Break-up te verwerken en in ‘Ghost (Wait A Minute)’ neemt ze ons al dansend mee naar de periode dat haar partner een andere vriendin erop na hield. Want op dit tweede album is er geen ruimte voor iets anders dan Dancepop. Verder zijn nummers als ‘Cold As Ice’ en ‘Weapons’ regelrechte floorfillers en met ‘Get Otta My Heart’ en ‘Turn Off The Lights’ noemen we waarschijnlijk twee echte hit-in-de-doppen. Het album wordt afgerond met ‘….Dancing’s Done’, en met een beetje fantasie herkennen we de jaren ’80 Disco-hit van ABBA ‘Lay All Your Hands On Me’ hierin. Diamonds And Dancefloors is een album met alleen maar echte Dancepop en staat vol met hitpotentieel. Niet vernieuwend maar wel lekker om gewoon een feestje te vieren en een volgende stap naar de status van popdiva. Veel luisterplezier!

4 februari 2023