De Amerikaanse gitarist Ace Frehley weet al jaren de sterren van de hemel te spelen. Wanneer hij in de jaren 70 met de band KISS wereld klassiekers als Shock Me te schrijven is de man al een fenomeen op zich. Misschien nog steeds ondergewaardeerd, maar weet met de solo albums van de KISS leden het beste af te leveren. Het bracht ook gelijk een breuk in het vertrouwen. Ace Frehley zijn aandeel werd in KISS minder (ook door de drank) en werd uiteindelijk uit de band gegooid.

Ace komt terug met een sterk solo album en weet dit al jaren te realiseren. Ook dit nieuwe album kent weer een vertrouwd geluid van Frehley. In de songs is het dan ook soms sterker van de laatste KISS albums. Met het titelstuk geeft Frehley direct zijn visitekaartje af. Lekker herkenbaar en uptempo

Met  ‘Walking On The Moon’ en ‘Cosmic Heart’ dat iets van ‘She’ heeft, blijft de man in hogere sferen. Als space Ace wil hij deze naam nog steeds hoog houden. Dat de man meer kan dan alleen rocken bewijst hij met het ‘Back Into My Arms Again’. Een midballad dat pakkend is als een lekkere  popsong. Met ‘Fighting for Life’ verrast hij wederom. Het zijn de songs waar KISS fans jarenlang op wachten. Wat ook gelijk de magie van KISS weergeeft. Dit soort songs met Stanley en Simmons als zanger geeft Frehley de ruimte voor zijn gitaar.
Met ‘Life of A Stranger’ als een highlight van het tweede deel van het album, weten we dan de man nog even mooie songs kan schrijven. Dat hij niet uitgenodigd is voor het laatste KISS concert in decg geeft nog steeds veel te denken. Ook al was het mooi geweest dat Frehley enkele songs zou spelen.

KISS heeft The End of the Road Tour afgemaakt en is iedereen klaar om solo verder te kunnen.
Daarmee heeft Frehley zeker een voorsprong en stelt ook met dit album zeker niet teleur!

23 februari 2024