Ieder decennia kent zijn helden van de Nederlandstalige popmuziek. Wim Sonneveld voor de jaren 60, Boudewijn De Groot voor de jaren 70, Doe Maar voor de jaren 80 en voor de jaren 90 hebben we Blof. De zero jaren mogen we gerust aan Acda en De Munnik koppelen. Met hun kleinkunst teksten en een popmuziek met de herkenbare samenzang was het weer wat nieuws in die tijd en de hits ‘Niet of Nooit Geweest’, ‘Eva’ en Het Regent Zonnestralen krijgen in de zero’s steeds meer glans.
Inmiddels zitten de eerste reünie shows erop. De Ziggodome is strak gevuld en in december staan er nog shows te boek. Volgend jaar gaat het duo naar Rotterdam AHOY en dat zal wederom vol zitten. Dit volledig op basis van de historie. Het duo stopt in 2015 om nieuwe paden te bewandelen. Toch bleef de muziek een rode draad bij ieder spelen. Gitarist en medeschrijver David Middelhoff maakt zijn eigen album Hippie Shit. Lees hier het interview met Middelhoff.
Solo
Paul De Munnik levert twee albums en sluit hij veelvuldig aan bij derden. Zo verschijnt hij met Maan, Typhoon en werkt hij met MEAU en iedereen van De Streamers. Voor Thomas Acda was het de route naar het toneel, theater en tv. Er verschijnt een theater en album Motel. Toch misten ze elkaar in het maken van de muziek. De chemie van samen songs maken maakt het duo uniek.
Als vanouds
De theatertour met de inmiddels overleden Maarten van Roozendaal krijgt op het nieuwe album een ode en een belangrijk plekje. Het is dan ook een herkenbaar De Munnik liedje. Met de teksten en prettige AEDM songs ‘Morgen Wordt Fantastisch’, ‘Twee Halve Zinnen’ en ‘Stoel In De Hemel’ zijn herkenbare klanken die het publiek omarmd.
Met een John Denver’s vertaalde cover van ‘Leavin’ On A Jetplane’ en een nieuwe sound met een oud keyboard tintje van ‘Bij Jou’ horen we dat het duo muzikaal ook nieuwsgierig blijft naar het nieuwe. Om het album met het prettige ‘Hey’ te eindigen, is dat direct weer een go voor de start om het album opnieuw te beluisteren.