Vandaag brengen Joost & Bar hun debuutsingle Pas Nu Ik Ons Ken uit. Joost & Bar zijn actrice Barbara Sloesen en haar geliefde Joost Hofman, die besloten als muzikaal duo hun creatieve krachten te bundelen.
Joost: “Vlak vóór onze eerste date had ik nog tegen vrienden verzucht hoe hopeloos de liefde leek. Maar nadat ik Bar had ontmoet, viel plotseling alles op zijn plek. Daar gaat Pas Nu Ik Ons Ken over. De eerste versie die ik schreef, was wel iets langdradiger. Dankzij de rode pen van Bar is de kern van het verhaal overgebleven. Pas nu ik jou ken, weet ik wie ik ben, omdat ik ons ken.”
Hoewel ze nu als duo hun debuutsingle uitbrengen, is de mediawereld voor Barbara Sloesen (1988) en Joost Hofman (1992) geen onbekend terrein. Barbara studeerde af aan de Toneelacademie Maastricht en speelde hoofdrollen in films als Zwaar Verliefd 1 en 2, Alles Is Zoals Het Zou Moeten Zijn en Kwestie Van Geduld. Later dit jaar is Barbara opnieuw te zien in een aantal speelfilms.
Joost heeft een social media-bureau voor de sport- en entertainmentindustrie en maakt samen met Giedo van der Garde een podcast over Formule 1. Eerder werkte hij als presentator van RTL GP Magazine. Met zijn gitaar schrijft Joost Nederlandstalige popliedjes. In de zomer van 2022 bracht hij zijn solo-debuutsingle uit: Trammelant.
Als Joost & Bar stapt het koppel nu dus samen in de spotlight. Er liggen inmiddels zo’n twintig liedjes op de plank, van ballads tot pop richting rock, met de gitaar als rode draad. Het samen liedjes schrijven geeft een diepere laag aan de chemie tussen de twee. Het leidt tot persoonlijke gesprekken over vorige relaties, vriendschappen, gemis, angst en verlies. Bar: “Zonder de muziek hadden we die gesprekken waarschijnlijk pas veel later gevoerd. Soms voelt die eerlijkheid kwetsbaar, of confronterend, maar vooral heel liefdevol. We proberen onze eigen ervaringen te vertalen in teksten die voor iedereen herkenbaar zijn.”
Joost & Bar zijn ook te vinden op TikTok. Daar had de sound van Pas Nu Ik Ons Ken vóór de releasedatum al meer dan 1 miljoen views.