Voltage is de band van Dave Vermeulen. Zijn avontuur in The Voice van 2016 bracht hem de extra aandacht. Toch bestaat de band al sinds 2011 en is de Southern rock en blues van deze band verder ontwikkeld. Met een prachtige tribute show van Tom Petty weet de band zich wederom in de picture te zetten. Nu is het tijd voor een nieuw album Tomorrow Hits Today.

Met het titelstuk waar het album mee begint laat de band weten dat de vraag waar alles nu naar toe gaat centraal voor deze band staat. Het is een prettige opener van dit prachtig album. Een album dat een internationaal allure kent. De band zou niet misstaan om als supportact voor Black Berry Smoke of Black Stone Cherry te staan. Met heerlijke rock songs als ‘Waiting For The Sundown’ en How Lucky Am I’ weet de band het publiek te doen rocken. Maar ook de heerlijke popsongs als ‘Voodoo Doll’ en ‘I’ll Be Allright’ zijn de moeite waard.

Eigenlijk kennen we in Nederland maar weinig bands die deze Southern Rock zo goed weergeven als deze band. De sound van Tom Petty in ‘Sunset Drive’ en Lynyrd Skynyrd in ‘Nightbird’ worden in de andere vermengd. Met een prettige afwisseling van er even stevig tegenaan gaan tot de break en rustmoment naar de opzwepende sound als daarvoor. Lekker vel en gelijk ingetogen en opzwepend met ‘Ain’t Dead Yet’ of de heerlijk slepende blues van ‘The Fire In My Eyes’. Het is hier bij Voltage allemaal aanwezig! Heerlijk album!

De band is de komende maanden veelvuldig in de zalen van Nederland te zien. Zeker de moeite waard om hier even naar toe te gaan!! Hieronder vind je de documentaire rondom dit album.

5 september 2022