The Offspring komt 7 november naar Ziggo dome en dan wel in 2025. Ze zijn er mooi op tijd bij. Het album van de Amerikaanse postpunkers is nu uit en kunnen we een jaar lang de songs gaan leren.

De band van Greg K en Dexter Holland weet de wereld in beweging te krijgen met het Pretty Fly For A White Guy’ en het ‘Selfesteem’ dat tegenwoordig nog steeds in de top 2000 terug te vinden is. Het album Smash verscheen al in 1994 waarna de band niet meer te houden was.

Inmiddels is Dexter de enig originele bandlid al staat Noodles al enige jaren naast hem te raggen op zijn gitaar. Met het nieuwe album is het dan ook niet anders. Aanstekelijke postpunk songs met veel catchy meeschreeuw thema’s. Met de nieuwe drummer van Brandon Petzborn van Suicidal Tendencies, bassist Todd Morse van H2O  en Jonah Nimoy (kleinzoon van Star Treck Spock) is alles weer op volle sterkte. Of is de band van Dexter en Noodles slechts aangevuld met muzikanten.
Dat hoor je direct met het openingsnummer ‘Looking Out For #1’. Direct pakkend en lekker in het gehoor liggend.  Alsof ‘Make It All Right’ een mooi vervolg is van de grote hit weet men op een pakkende manier de hit in een ander jasje te brengen.
Het album is geproduceerd door Bob Rock die ook verantwoordelijk is voor Metallica en Motley Crue albums. Daarmee is de balans en de composities in rock pakkend. ‘Ok, But this is The Last Time’ met een akoestisch gitaartje in het nummer verwerkt, het opzwepende ‘Truth in Fiction’ of het logge ‘Come To Brazil’. Alle songs krijgen een versnelling dat tot een punk vorm wordt gegoten. Met maatschappelijke thema’s heeft het weinig te maken maar Dexter is met Dead Kennedys zanger Jello Biaffra een filantroop die onder de naam  FSU vele liefdadigheid activiteiten organiseren om geld in te zamelen voor Aids projects, minder bedeelden etc.

Met Supercharged brengt The Offspring wat we van hen mogen verwachten en zal Ziggo Dome volgend jaar weer volledig op zijn kop staan.

15 oktober 2024