De Amerikaanse rockact The Commoners komen met hun derde album Restless. Het is duidelijk dat de onrust daar is. Het succes begint te komen en met spanning wachten we af waar dit toe leidt
In ieder geval tot een lekker blues rock album. Daar waar Bywater call met een zangeres speelt, zijn de Commoners met zanger Chris Medhurst aan het roer in hetzelfde water beland. Ook the Commoners  komt dicht bij het geluid van de stevige sound van The Black Crowes. Alleen ligt hier het accent meer op de rock en is het allemaal wat steviger in het geheel.

Met songs als ‘The Way I Am’ komt de band met een song dat rechtstreeks op een Black Crowes album had kunnen staan. Na het openingsnummer ‘Devil Teasin Me’ en ‘Shake You Off’ wordt de rocksound met een tintje soul gevuld. Het titelstuk ‘Restless’ is juist een rustig nummer. Met de heerlijk slepende gitaren en l;uie bluesgitaren maakt het nummer heerlijk. Gelijk weet men het album juist door deze songs lekker en gevarieerd te houden.
Wanneer het tweede deel start weet men dezelfde route te bewandelen. Lekker rockend blaast men ‘Gone Without Warning’ en ‘Who Are You’ door de speakers. Met een heerlijke slide gitaar weet men ‘Body & Soul’ kleur te geven en weet  men met een toepasselijk ‘See You Again’ een heerlijke afsluiter van de live shows te presenteren. Met het heerlijk akoestische ‘All That We Have’ sluit de band het heerlijk album af.

The Commoners maken met het derde album wederom een heerlijk album en is het tijd dat deze band doorbreekt en volgend jaar op de grotere festivals staat.

11 augustus 2024