De iconische van de heavy metal. De band die iedere rocker en metal liefhebber kent. Of je het nu leuk vind of niet helemaal. Iedereen brult Ace Of Spades mee wanneer men dit hoort. Het zit in ieders hoofd als een collectief geheugen. De band is ter ziele maar de nalatenschap is groot. Dit keer gaat het om het laatste album van de band uit 2015  Bad Magic.
Het album verscheen in augustus en kent de duistere schaduw. 4 maanden na de release overlijdt Lemmy Kilmister 2 dagen na zijn 70ste verjaardag. Als eerbetoon werd dit album dan ook veel gekocht. Het resultaat dat dit album dan ook de hitlijsten haalde.

Lemmy Kilmister, Phil Campbell en Mikkey Dee, de laatste bezetting van Motorhead. Dit album kent heerlijke songs als “Victory Or Die’ en het meer muzikale ‘Till The End’. Maar als Motorhead fans willen we de power van het trio horen. ‘Tell Me Who To Kill’, ‘The Devil’ met Brian May op gitaar en ‘Choking On Your Screams’ zijn de songs met lekker vet gitaargeluid en dampende bassen.
Het mooie aan dit album is de Stones cover ‘Sympathy For The Devil’.

Voor dit album is er een stevige versie van David Bowie’s ‘Heroes’ aan toegevoegd. Een versie die Bowie ook niet zou misstaan, al is dit nummer ook te vinden op het album Under Covers. Naast ‘Greedy Bastards’ is er een heus nieuw nummer hier aan toegevoegd. Het ‘Bullet In Your Brain’ zal wellicht voor de titel en tekst even aan de kant zijn gelegd. Toch is het een prima aanvulling op het album.

Met een tweede schijf als bonus is de live show van Fuji Rock er aan toegevoegd. “We are Motorhead and we play Rock and Roll”… De hele show van 24 juli staat erop. Met ‘Going To Brazil’, ‘Rock It’, ‘Ace of Spades’ en ‘Overkill’ als classics. Voor dit festival stonden er nog geen songs op de setlist Bad Magic en is het een mooie combi met een goede live kwaliteit.
Vergeet niet de mooie clip hieronder te bekijken!

26 februari 2023