Wanneer Luke Edwards zijn band in 2015 opricht zoekt hij zijn bandleden vooral in de familie. Jay en Jerry hebben hun gitaar en drumstel klaarstaan en dan is er nog een bassist gevonden in Jessie Dorman en Landon Pigg nam zijn keyboards mee. De band is daar!

Inmiddels zijn we bijna 10 jaar verder en is er een verloop geweest in de band en hun songwriting. Als groot fan van Tom Petty wist men hem en Heartbreakers bassist Ron Blair te strikken voor het tweede album te produceren.

Met de kennis van hen gaat nu Luke zelf aan de slag. Met het album Pie Town horen we een verschuiving van singer-songwriters stijl met een vleugje country naar een meer pop georienteerd album gaan.
Daar waar het album met ‘Don’t Know Better’, ‘Little Sunshine’ en en ‘El Camino’ een herkenbaar geluid geeft, krijgt het daarna meer flair. Het zijn nu meer poprocksongs dat we ook op het recente album kennen.  Met “Just Forget It’ krijgt het in de compositie meer flair en ruimte voor iedereen. Het is vooral catchy en kent een vleugje Petty sound, waardoor het pakkender wordt. De melodielijnen en gitaar lijnen worden meer op een bedje van de toetsenist gelegd.  De toetsen krijgen de ruimte  op dit album waardoor de gitaren niet meer de leegten hoeft te vullen.

“Can You See Me’ is een juweeltje van het album. De laidback song wordt prachtig gezongen en de melodielijnen krijgen de ruimte. Met een super catchy refrein pakt het je meteen. Dit komt later met ‘For You’ terug. De songs zijn op de juiste plek van het album gezet. Hierdoor wordt het album aantrekkelijk tot aan het eind. De diversiteit van pop rock en melodieuze ballads . Terwijl ‘Waterfall’ ‘Gone 4U’ en ‘I Won’t’ eerder in de lijn van acts als Kings of Leon vallen.

L.A. Edwards weet dan ook de stap naar het grote podium te nemen. De afgelopen dagen waren ze al in Amsterdam en Deventer te zien. 19 okotber zal de band zich op het Ramblin Roots festival in Utrecht presenteren.

6 juli 2024