De Nederlands- Amerikaanse act Future Suns is een juweeltje dat al enige jaren aan het rijpen is. Het eerste album van deze band verscheen in 2015 en nu weet men met hun indie sound hun 10 jarig jubileum te vieren . Scorpio is een logisch vervolg op Aquarius en Virgo.

De elektro indie rock van Scorpio is het derde deel van een drieluik. Met gitaargeluid  van ‘Orion’ en de spanning van het intro doet denken aan melodieuze mix van The Prodigy en the Gun Club. Uitdagend en lekker spelend met de verwachting van de luisteraar. Daar waar je in de opzwepende sound verwacht dat de bombastische climax komt, blijft hij maar uitgesteld. De samenzang is dan weer het mooie in dit openingsnummer.
Dit wordt gevolgd door het pop juweeltje van het album ‘My Paramour’. Met dezelfde uitdaging in de compositie is het hier wel met een lekker krachtig refrein en zie je het publiek al knikkend kijken naar de band.  De band weet goed te experimenteren met de sounds en muzikale invulling. Uitdagend dubbelzinnig in de tekst weet men ‘Scorpion Sting’ of ‘Rats’ vorm te geven.  Het is allemaal lekker divers. Van popsongs als ‘The Visible Man’ tot de underground sound van ‘Frozen Flowers’.

Het album is dan ook een heerlijk indie album met elektro en experimentele elementen. Gelijk is het voor een groot publiek dat snerpend gitaarwerk kan waarderen, maar ook de dansende menigte kan zich in de sound van Future Suns verliezen. Maar vooral door de samenzang in bijvoorbeeld ‘Underground’ maakt deze band uniek in zijn soort.

28 september 2024