Persbericht, maandag 21 maart 2022

Op vrijdag 8 april verschijnt de eerste samenwerking van het kersverse duo ‘M ft. M’, aka superkrachten Marike Jager en Martijn Bosman. Aansluitend touren ze door het hele land.

Dit experiment blaakt van energie, van blijheid, van avontuur! Marike Jager en haar Fender gitaar, geïnspireerd door de stuwende, crappy beats zoals alleen drummer Martijn Bosman ze bedenkt. Haar melodieën in dialoog met zijn trommels en zelfgebrouwen sounds. Niet voor niets tekende Grammy winnaar Tchad Blake (The Black Keys, Arctic Monkeys, Fiona Apple) maar al te graag voor het mixen van hun muziek. Dit kersverse duo is nergens te plaatsen, maar hint met dwarse ritmes, samenzang en puntige gitaarriffs naar St. Vincent, Talking Heads, Fiona Apple, en ja, ook The White Stripes.

Natuurlijk: gitaar en drums; het is eerder gedaan. Maar nog niet zo. De basis van de samenwerking ligt in de krochten van de lockdown: “Het droevige vacuüm waar we plotseling in terecht kwamen, bracht ons tot het ultieme maken; in totale creatieve vrijheid, zonder deadlines, maar vooral zonder verwachtingen, alleen maar om ze lekker toch te kunnen overtreffen,” aldus Marike en Martijn. De muziek werd bijna volledig op afstand van elkaar geschreven, uitgewerkt en opgenomen.

De eerste single ‘Useless’, een vrolijk commentaar op de houding van de overheid jegens de muziekindustrie (“Not essential? We’re wonderful!”), kreeg lovende reacties. In lijn hiermee ligt het spectaculaire artwork, gebaseerd op de superhelden van de jaren ‘60/’70 Marvel comics. Daarna volgden het opvallende ‘This Is Love’ en de net uitgekomen derde single ‘Hit Me.’

Het duo startte onlangs een crowdfunding campagne op platform Voordekunst om hun lang gekoesterde wens te vervullen; het uitbrengen van kwaliteitsvinyl in een gelimiteerde luxe editie, spetterend verpakt in een ‘vintage comics’ ontwerp van illustrator Viktor Beekman. Donateurs kunnen het vinyl pre-orderen of andere tegenprestaties kiezen.

Klik hier voor de tourlijst.

Klik hier voor de Crowdfunding Campagne.

21 maart 2022
In dit bericht:
Translate »